Το μεγαλύτερο Ψέμα στο Web: “I have read and agree to the Terms”
Στο περσινό, θεσμοθετημένο πλέον Chaos Communications Camp που διεξάγεται επί σειρά ετών στο Βερολίνο, το κίνημα των Unhosted έριξε την ιδέα μιας προσπάθειας να ομολογήσουμε το «μεγαλύτερο ψέμα στον Παγκόσμιο Ιστό». Οι χακτιβιστές αναφέρονται στον
κίνδυνο για τα προσωπικά μας δεδομένα κάθε φορά που δικτυακοί τόποι μας εξωθούν να συνυπογράφουμε μακροσκελείς και δυσνόητους όρους παροχής των υπηρεσιών, χωρίς να τους διαβάσουμε. Το "I have read and agree to the Terms" ή TOS; Didn't Read είναι το μεγαλύτερο ψέμα που έχουμε πει όλοι μας στο Web. Έτσι δεν είναι;
- Επισκεφτείτε τον δικτυακό τόπο του εγχειρήματος στην διεύθυνση tos-dr.info
Μέχρι τα μέσα Ιουλίου 2012, η ομάδα είχε διεκπεραιώσει κατά 90% την ανάλυση των όρων σε κοινωνικά δίκτυα, μηχανές αναζήτησης και δικτυακούς τόπους διαμοιρασμού φωτογραφιών, στα τέλη του ίδιου μήνα είχε ανεβάσει συγκριτικό πίνακα ανά θέμα. Από τον Σεπτέμβριο του 2012 απευθύνεται στους επισκέπτες του διαδικτύου και με την μέθοδο του crowdsourcing επιχειρεί να συγκεντρώσει δωρεές 10.000 ευρώ για να απασχολήσει ειδικούς που θα διασταυρώσουν τα συμπεράσματα και τις αξιολογήσεις των χρηστών. Επίσης, γίνεται έκκληση για συνδρομή από developer στην ανάπτυξη extentions για τους browser.
- Επτά ημέρες πριν την λήξη της δυνατότητας συνεισφοράς έχουν συγκεντρωθεί 7.792 ευρώ.
Στην προσπάθεια Terms of Service; Didn't Read υιοθετείται ένα σύστημα αξιολόγησης στο οποίο οι όροι παροχής γνωστών υπηρεσιών χαρακτηρίζονται ως Class A (στην καλύτερη περίπτωση), Class B, Class C, Class D, Class E (εγείρουν σοβαρές ανησυχίες).
Δείτε τα επιχειρήματα των πρωταγωνιστών του εγχειρήματος
Terms-of-Service;Didn't Read from Michiel De Jong on Vimeo.
Πάντως, προς το παρόν σε ότι αφορά στα κοινωνικά δίκτυα οι όροι για τις δημοφιλέστερες υπηρεσίες δεν έχουν αξιολογηθεί επαρκώς από τους χρήστες για να χαρακτηριστούν. Από τις μηχανές αναζήτησης, στην κλάση Α βρίσκεται το DuckDuckGo, με τις δημοφιλείς μηχανές να παραμένουν χωρίς αξιολόγηση.
Πηγή: In.gr